Nezávazná poptávka

Rebrand značky: Rapidparts se mění na Sharplayers

Když jsem před rokem Rapidparts zakládal, věděl jsem, že jde jen o dočasný název. V tu chvíli to nebylo o postavení funkční značky, ale o otestování nápadu. Chtěl jsem vytvořit minimálně životaschopný produkt a provést experiment. Vymyslel jsem asi deset názvů a z toho obratem vybral Rapidparts. Byla volná .eu doména a to v tu chvíli stačilo. Neplánoval jsem žádný marketing, který by byl na značku nebo doménu vázaný.

Poté, co se po několika měsících desítkou dokončených zakázek pokus ověřil, nastal čas pro další krok – vytvoření základu funkčního startupu. O tom, jestli se Sharplayers může pyšnit názvem ,,startup“ spekulovat nebudu. Pro mě to startup je. Začínal jsem v garáži. Takže nastal mně už známý koloběh – název, logo, styl, strategie, web… konečně se v této etapě blížíme ke konci.

Název mi dal tentokrát celkem zabrat. Měl jsem snad stovky návrhů, vyzkoušel jsem všechny možné způsoby, jak vytvořit název, ale nic se mi na 100 % nezamlouvalo. Nepomohli ani oblíbené sci-fi filmy, jako to bylo u *Aldiga.

Nová značka je na světě, web skoro hotový, strategie připravena. Je čas začít budovat funkční firmu. Proč jsem se do toho vůbec pustil? Za tím vším stojí opravdu vážně myšlený cíl, postavit stroj, tedy raketu, schopnou dosáhnout hranice 100 km, tedy mezinárodně uznávanou hranici vesmíru. Protože jsem ale zjistil (současný vývoj se zastavil u téměř hotového motoru na pevné palivo kategorie K), že to není úplně jednoduché, potřebuji nejdříve postavit základy pro vývoj projektu takového rozsahu. A co jiného než startup zameřený na prototypovou výrobu by to mělo být?

Následující kroky jsou jasné. Rozšiřovat strojový park od laserového plotru přes frézky a CNC po 3D tiskárnu na kov. Současně získat potřebné know-how. Rozšířit tým a získat finance.

 

Tomáš

 

*Aldigo – další realizovaný projekt

Tagy:

Rubrika:

Příspěvek napsal Tomas